برگزاری جلسه توجیهی سامانه تدارکات الکترونیکی دولت (ستاد)

انتشار محتوا: ۲۹ تیر ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۰۰:۰۰ قبل از ظهر
روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی گناباد ازبرگزاری جلسه توجیهی استقرار سامانه تدارکات الکترونیکی دولت (ستاد )در این دانشگاه خبر داد.
علی ناصریان ،مدیر امور مالی دانشگاه در این خصوص اظهار داشت : در راستای سیاست های کلی ، ایجاد شفافیت مالی، برقراری محیط رقابت پذیر سالم و عدالت اقتصادی ، سامانه تدارکات الکترونیکی دولت در این دانشگاه استقرار و آموزشهای مقدماتی به منظور بهره برداری از سامانه صورت گرفت .
وی افزود کلیه معاملات خرد و کلان ، اعم از خرید، مناقصه و مزایده با رعایت فرآیند برگزاری مناقصات و مزایده‌ها از طریق سامانه setadiran.ir صورت خواهد گرفت.
ناصریان ادامه داد :کلیه دستگاههای دولتی موظفند بعد از ابلاغ بخشنامه معاون اول محترم ریاست جمهوری نسبت به برگزاری کلیه مناقصات ،مزایده و خریدها دراین سامانه اقدام نمایند همچنین این سامانه تحت نظارت دستگاههای نظارتی شامل دیوان محاسبات ،سازمان بازرسی و وزارت امور اقتصاد و دارایی می باشد .
همچنین جناب آقای جوشنی کارشناس مربوط در دانشگاه علوم پزشکی گناباد در این خصوص عنوان نمود:
سامانه تدارکات الکترونیکی دولت که به اختـــصار( ستاد ) نامیده میشود سیستمی به منـــظورانجام معاملات دستگاههای اجرایی در بستــر وب می باشدکه دستگاههای اجرایی را با توجه به آیین نامه اجرایی مصوب هیات وزیران،‌ قادر می سازد کلیه مراحـل خریدهای خود را بصورت غیر متمرکز واز طریق سیستم یکپارچه انجام دهند وتمامی خریدها ی خود را از طریق بستر این سامانه انجام می دهند و ذیحسابان دستگاهها نیز پرداخت خریدهای انجام شده را منحصراً در صورت محقق شدن خرید از طریق این سامانه تایید می نمایند و دستگاههای نظارتی نیز برعملکرد سازمانهای دولتی در زمینه معاملاتی که صورت می دهند از این طریق نظارت عالیه خواهند داشت . دانشگاه علوم پزشکی گناباد نیز در اجرای نامه شماره 15716/41 مورخ 20/12/91 مرکز توسعه تجارت الکترونیکی و ابلاغیه شماره 21492/41 مورخ 3/9/92 مدیریت سامانه تدارکات الکترونیکی دولت و پس از ابلاغ نامه ها توسط وزارت متبوع تا کنون اقداماتی به شرح ذیل انجام داده است:
1- برگزاری جلسات کمیته اجرائی طرح با حضور مسئولین مربوطه در دانشگاه وپیگیری امور اجرائی طرح بصورت مستمر
2- برگزاری همایش های توجیهی و جلسات آموزشی طرح جهت مسئولین امور مالی ، کارشناسان حوزه های حسابداری ، مالی ، کارپردازان و انبارداران این دانشگاه
3- معرفی دفاتراسناد رسمی منتخب در شهرستان جهت صدور گواهی امضاء الکترونیکی برای فعالان بخش خصوصی عضو سامانه ستاد
4- آموزش به برخی از اصناف و پیمانکاران و فعالان بخش خصوصی در خصوص نحوه کاربری با این سامانه
5- آماده نمودن زیر ساختهای لازم سخت افزاری ونرم افزاری وپل ارتباطی مناسب جهت فعالیت کلیه کاربران در سامانه مزبور
طراحی و پشتیبانی: پورتال زینوپارس